Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of 10–11 year footballers’ physical fitness

Proceeding
IV Международная научно-практическая конференция «Образовательная среда сегодня: стратегии развития»
Creative commons logo
Published in:
IV Международная научно-практическая конференция «Образовательная среда сегодня: стратегии развития»
Authors:
Baranov M. V. 1 , Volchkova V. I. 1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
1771
Published in:
eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Povolzhskaia gosudarstvennaia akademiia fizicheskoi kul'tury, sporta i turizma"
For citation:
Baranov M. V., & Volchkova V. I. (2015). Formation of 10–11 year footballers’ physical fitness. Образовательная среда сегодня: стратегии развития, 399-400. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with the question of the formation of the physical fitness of young football players, using complexes of exercises targeted at improving the level of young football players’ fitness and carried out within the framework of the training process.

References

  1. 1. Arkadyev B. Football Tactics / B. Arkadyev // Football tips. – 2012 [Electronic resource]. – Access mode: http://www.amberball.info/rus
  2. 2. Golomazov S. Football: Training of special working capacity of players / S. Golomazov, I. Shinkarenko. – М., 2000. – 87 p.
  3. 3. Golomazov S.V. Theory and methodology of football. The technique of playing / S.V. Golomazov, B.G. Chirva. – М.: SportakAdemPress, 2002. – 472 p.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.