Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Теоретические аспекты формирования языковой личности общеевропейского типа в процессе обучения иностранным языкам

Proceeding
VI Международная научно-практическая конференция «Научные исследования: от теории к практике»
Creative commons logo
Published in:
VI Международная научно-практическая конференция «Научные исследования: от теории к практике»
Author:
Shipunova T.S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2716
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Plekhanov Russian University of Economics"
For citation:
Shipunova T. S. (2015). Теоретические аспекты формирования языковой личности общеевропейского типа в процессе обучения иностранным языкам. Научные исследования: от теории к практике, 144-146. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to the analysis of the content of the term and structure of a language personality in a diachronic way. Based on the historic review of the key scientific papers of Russian scientists and documents of Council of Europe in the area of language education, the content of the term and structure of a new language personality with ability to act in the plurilingual and pluricultural world as well as being an object of forming in a language educational environment is synthesised.

References

  1. 1. Богин Г.И. Модель языковой личности в ее отношении к разновидностям текстов: Дис. ... д-ра филол. наук / Богин Георгий Исаевич. ?– Л., 1984. – 310 с.
  2. 2. Буслаев Ф.И. О преподавании отечественного языка / Соч. Федора Буслаева. – М.: Бр. Салаевы, 1867. – IV. – 472 с.
  3. 3. Гальскова Н.Д. Цель обучения иностранным языкам в новейший период развития методики как науки / Н.Д. Гальскова, М.Г. Демина, К.М. Манукян // Иностранные языки в школе. – 2012. – №5.
  4. 4. Закон об образовании: Федеральный закон от 29 декабря 2012 года № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: минобрнауки.рф
  5. 5. Караулов Ю.Н. Русский язык и языковая личность / Ю.Н. Караулов. – 8-е изд. – М.: Книжный дом «Либроком», 2014. – 264 с.
  6. 6. Халеева И.И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи: Подгот. переводчиков / И.И. Халеева. – М.: Высш. шк., 1989. – 238 с.
  7. 7. Халяпина Л.П. Методическая система формирования поликультурной языковой личности посредством Интернет-коммуникации в процессе обучения иностранным языкам: Дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Халяпина Людмила Петровна. – СПб., 2006. – 426 с.
  8. 8. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. – Council of Europe, 2001 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.coe.int

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.