Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Psychological aspects of professional identity and professional choices of intellectually gifted students

Research Article
DOI: 10.21661/r-17355
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Aron I. S. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
3813
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Volga Region State University of Technology"
For citation:
Aron I. S. (2016). Psychological aspects of professional identity and professional choices of intellectually gifted students. Interactive science, 70-72. https://doi.org/10.21661/r-17355

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 159.9.07

Abstract

In the work determines the relevance of psychological research of professional self-determination of intellectually gifted students. The results of diagnostics of psychological characteristics of intellectually gifted students that affect the success of their professional identity and professional choices.

References

  1. 1. Бабаева Ю.Д. Организация психологического сопровождения одарённых подростков в процессе их профессионального самоопределения: Методические рекомендации / Ю.Д. Бабаева, В.В. Белоусова, Л.В. Попова. – М.: МГППУ, 2010. – 77 с.
  2. 2. Клочко В.Е. Проблема одарённости: трансспективный анализ тенденций развития // Теоретическая и экспериментальная психология. – 2012. – №3. – С. 67–77.
  3. 3. Лейтес Н.С. Возрастная одарённость школьников: Учебное пособие для студ. пед. вузов. – М.: Academia, 2000. – 320 с.
  4. 4. Одарённые дети / Общ. ред. Г.В. Бурменской и В.М. Слуцкого. – М.: Прогресс, 1991. – 376 с.
  5. 5. Савенков А.И. Психология детской одарённости. – М.: Генезис, 2010. – 440 с.
  6. 6. Юркевич В.С. Одарённый ребёнок. Иллюзии и реальность. – М.: Просвещение; Учебная литература, 1996. – 136 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.