Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formation of a modern network of university education in Russia

Research Article
DOI: 10.21661/r-18553
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Platonov D. Yu. 1
Work direction:
Тема номера
Rating:
Article accesses:
4551
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 SBEI "Pushkin Lyceum №1500"
For citation:
Platonov D. Y. (2016). Formation of a modern network of university education in Russia. Interactive science, 9-17. https://doi.org/10.21661/r-18553

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 378.4

Abstract

This article represents the research of geographical organization of high education in Russian Federation and the foundation of modern university system. In work are considered: problems and perspectives of Russian education modern changes and vectors of development, correlation with international education and modern state of this problem.

References

  1. 1. Волков А. Ставка на новое содержание / А. Волков, Д. Ливанов // Ведомости. №3179 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.vedomosti.ru/opinion/articles/2012/09/03/stavka_na_novoe_soderzhanie (дата обращения: 29.02.2016).
  2. 2. Волков А. Образование: Новые университеты / А. Волков, Д. Ливанов // Ведомости. №3795 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.vedomosti.ru/opinion/articles/2015/03/23/zachem-rossii-sotnya-silnih-regionalnih-universitetov (дата обращения: 24.02.2016).
  3. 3. 5/100. Проект повышения конкурентоспособности ведущих российских университетов среди ведущих мировых научно-образовательных центров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.5top100.ru/ (дата обращения: 24.02.2016).
  4. 4. О продлении до 2020 года государственной поддержки ведущих университетов России в целях повышения их конкурентоспособности среди ведущих мировых научно-образовательных центров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://government.ru/docs/20415/ (дата обращения: 01.03.2016).
  5. 5. Проект Министерства образования и науки Российской Федерации Опорные университеты [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://опорныйуниверситет.рф (дата обращения: 25.02.2016).
  6. 6. Федеральная служба государственной статистики. Численность населения Российской Федерации по муниципальным образованиям на 1 января 2014 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gks.ru/opendata/dataset/7708234640-ca-08–001 (дата обращения: 19.01.2015).
  7. 7. Державна служба статистики України, Статистичний збірник «Чисельність наявного населення України на 1 січня 2014 року» [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://database.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007/ukr/publ_new1/2015/zb_nas_14.pdf (дата обращения: 20.01.2015).
  8. 8. Предварительные итоги переписи населения Крымского федерального округа [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gks.ru/free_doc/new_site/rosstat/smi/press-kfo.doc (дата обращения: 02.03.2016).
  9. 9. The Center for World University Rankings [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.cwur.org/2015 (дата обращения: 02.03.2016).
  10. 10. The Times Higher Education World University Rankings [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2016/world-ranking#!/page/0/length/-1 (дата обращения: 02.03.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.