Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Формирование системы спортивно-патриотического воспитания в СССР на примере комплекса ГТО

Proceeding
VIII Международная научно-практическая конференция «Новое слово в науке: перспективы развития»
Creative commons logo
Published in:
VIII Международная научно-практическая конференция «Новое слово в науке: перспективы развития»
Author:
Istiagina eliseeva E. A. 1
Work direction:
История и политология
Rating:
Article accesses:
2824
Published in:
eLibrary.ru
1 ФГБУ «Государственный музей спорта» Министерства спорта России
For citation:
Istiagina eliseeva E. A. (2016). Формирование системы спортивно-патриотического воспитания в СССР на примере комплекса ГТО. Новое слово в науке: перспективы развития, 38-39. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Physical education and sports, which formed the patriotic stance of the nation, were an important element of the Soviet social policies. The "Ready for Labour and Defence of the USSR" (GTO) sporting complex played a huge role in the development of the Soviet system of sporting patriotic education.

References

  1. 1. Всесоюзный физкультурный комплекс «Готов к труду и обороне СССР». – М.: Физкультура и спорта, 1939.
  2. 2. ГАРФ. Ф. 7710. Оп. 6. Д. 1. Л. 32.
  3. 3. Истягина-Елисеева Е.А. Военно-патриотическое воспитание молодежи средствами спорта и комплекса ГТО в период 1917–1940 гг. // Историческая и социально-образовательная мысль. – 2015. – Т. 7. – №6–1. – С. 49–51.
  4. 4. Сайт Правительства России [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://government.ru/docs/16621/ (дата обращения: 01.12.2015).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.