Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Comparison Test in Russian and German universities

Research Article
DOI: 10.21661/r-18893
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Filatova I. Yu. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3472
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HPE "Ural State Forest Engineering University"
For citation:
Filatova I. Y. (2016). Comparison Test in Russian and German universities. Interactive science, 79-81. https://doi.org/10.21661/r-18893

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 378

Abstract

The article considers the problem of the development of the Russian educational system and in this context the checking and estimation of achieved education results. The author analyzes tests developed on the scientific base, which are used in Russia and Germany. The paper includes conclusions, which are interesting for educational specialists.

References

  1. 1. Аванесов В.С. Композиция тестовых заданий / В.С. Аванесов. – М.: Адепт, 2008. – 217 с.
  2. 2. Анастази А. Психологическое тестирование / А. Анастази, С. Урбина. – СПб.: Питер, 2002. – 688 с.
  3. 3. Об образовании: Закон РФ. – М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2004. – 48 с.
  4. 4. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.punkt-a.com/ru/im/vuzy.htm
  5. 5. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://germany-in-russian.ru/kak-postupit-v-nemeckij-vuz.html

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.