Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The results of bilingual education in the international school Valbonne Sophia-Antipolis

Proceeding
DOI: 10.21661/r-320924
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Author:
Zhirnova E.V. 1
Work direction:
Современные подходы в образовании и подготовка кадров
Rating:
Article accesses:
2417
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration”
For citation:
Zhirnova E. V. (2017). The results of bilingual education in the international school Valbonne Sophia-Antipolis. Modern education development: from theory to practice, 29-31. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-320924

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье представлены положительные результаты преподавания русского языка во Франции в мультилингвальном пространстве, проанализированы достижения групп учащихся, участвовавших в эксперименте.

References

  1. 1. Вайнрайх У. Языковые контакты. – Киев: Вища школа, 1979. – 263 с.
  2. 2. Блумфилд Л. Язык. – М.: Прогресс, 1968. – 606 с.
  3. 3. Сепир Э. Избранные труды по языкознанию и культурологи. – М.: Прогресс. – 1993. – 656 с.
  4. 4. Сигуан М. Образование и двуязычие / М. Сигуан, У.Ф. Макки. – М., 1990. – С. 11.
  5. 5. Черничкина Е.К. Искусственный билингвизм: лингвистический статус и характеристики: Автореф. … д-ра филол. наук. – Волгоград. – 2007. – 29 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.