Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Субъективная реальность этно-исторической памяти: анализ автобиографических нарративов

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Rakhmatulina D.V. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1811
Published in:
eLibrary.ru
1 Volgograd Institute of Management, branch of FSBEI of HE "Russian Presiden-tial Academy of National Economy and Public Administration (The Presidential Academy, RANEPA)"
For citation:
Rakhmatulina D. V. (2017). Субъективная реальность этно-исторической памяти: анализ автобиографических нарративов. A breakthrough in science: development strategies, 83-87. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article presents a substantiation of the basic concepts on the basis of which the study of subjective reality of the ethno-historical memory. As the basic categories, the concepts of subjective reality, cultural naturalness and personal theory. The results of a pilot study are described, in which the descendants of Volga Germans from Volgograd and the Volgograd region took part.

References

  1. 1. Барт З. Введение в структурный анализ повествовательных текстов / З. Барт // Зарубежная эстетике и теория литературы XIX–XX вв. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1987. – 512 с.
  2. 2. Бахтин М.М. К философии поступка / М.М. Бахтин // Работы 20-х годов. – Киев: Next, 1994. – С. 9–69.
  3. 3. Братусь Б.С. К проблеме человека в психологии / Б.С. Братусь // Вопросы психологии. – 2010. – №5. – С. 25–36.
  4. 4. Василюк Ф.Е. Психология переживания [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib100.com/book/psihologiya_perejivaniya
  5. 5. Жуланова И.В. Системно-деятельностный подход как методологическое основание проектирования образовательной ситуации подготовки учителей и психологов / И.В. Жуланова, А.М. Медведев // Науковедение. – 2014. – №5 (24) [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://naukovedenie.ru/81PVN514.pdf
  6. 6. Медведев А.М. Субъектность и личные теории в построении интимно личного отношения в юношеском возрасте / А.М. Медведев, М.Е. Сивишкина // Психология обучения. – 2013. – №6. – С. 103–117.
  7. 7. Нежнов П.Г. Опосредствование и спонтанность в теоретической картине развития / П.Г. Нежнов // Педагогика развития: образовательные интересы и их субъекты: Материалы 11-й научно-практической конференции. Красноярск, апрель 2004 г. Доклады на пленарных заседаниях, секциях и дискуссиях. – Красноярск, 2005. – С. 113–127.
  8. 8. Сапогова Е.Е. Автобиографический нарратив в контексте культурно-исторической психологии / Е.Е. Сапогова // Культурно-историческая психология. – 2005. – №2. – С. 63–74.
  9. 9. Слободчиков В.И. Антропологический принцип в психологии развития / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев // Вопросы психологии. – 1998. – №6. – С. 3–17.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.