Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Tekhnologiia ball'no-reitingovoi otsenki uchebnogo zaniatiia v vuze

Book Chapter
DOI: 10.21661/r-463352
Open Access
Коллективная монография «Education and science: current trends»
Creative commons logo
Published in:
Коллективная монография «Education and science: current trends»
Author:
Kovrov V.V. 1
Work direction:
Парадигмы современного образования (различные направления)
Rating:
Article accesses:
2690
Published in:
РИНЦ
1 Institute of Pedagogy, Psychology and Inclusive Education of Humanities-Pedagogical Academy (Brunch) FSAEI of HE "V.I. Vernadsky Crimean Federal University"
For citation:
Batanov M. S., Kirishchiev O. R., Zaitseva O. P., Montoeva M. A., Golubchikova M. G., Mironova T. P., Senognoeva N. A., Radina O. I., Osovtsev V. A., Serdiuk R. I., Iarosh O. N., Lebedeva E. N., Osovsky O. E., Kirzhaeva V. P., & Kovrov V. V. (2017). Education and science: current trends, 224. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/a-380

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with issues related to ensuring the quality of the educational process in the system of higher professional education. The methodology and technology of a point-rating evaluation of the training session with students at the university is substantiated in the process of organizational and methodical activities for the control of the educational process at the faculty of the university. The article presents the “Technological map of the analysis of the training session” and justifies the technology of the score-rating evaluation of the training session in the system of higher professional education.

References

  1. 1. Алпатова О.Б. Содержание воспитательной среды образовательной организации МВД России // Международный журнал психологии и педагогики в служебной деятельности. – 2016. – №1. – С. 57–61.
  2. 2. Ковров В.В. Критерии и показатели системы качества образования в вузе // Научные исследования и образование. – 2006. – №2. – С. 3–4.
  3. 3. Ковров В. В. Образовательные технологии оценивания учебной деятельности учащихся в школе: концептуальный анализ и основания технологии реализации // Научные исследования и образование. – 2009. – №2 (8). – С. 36–42.
  4. 4. Садеков Р.Р. Недостатки лекции как части семинарской формы обучения в современных вузах / Р.Р. Садеков, В.В. Левченко // Дискуссия. Рубрика: Педагогика и психология. – №9 (39) октябрь 2013 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.journal-discussion.ru/publication.php?id=30 (дата обращения: 12.02.2017).
  5. 5. Тихомиров С.Н. Исследовательская компетентность курсантов и слушателей образовательных организаций МВД России и методика её формирования / С.Н. Тихомиров, И.Г. Евсеева // Философские исследования и современность: Сборник научных трудов. – М., 2015. – С. 181–194.
  6. 6. Ульянова И.В. Специфика воспитательной среды образовательной организации МВД России / И.В. Ульянова, О.Б.  Алпатова // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – №5. – С. 541.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.