Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Influence of the presentation form of test tasks on its quality indicator

Proceeding
DOI: 10.21661/r-463543
Open Access
II International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Creative commons logo
Published in:
II International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
Author:
Mikhailov V.V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1634
Published in:
eLibrary.ru
1 Gymnasium №5 in Konakovo city
For citation:
Mikailov V. V. (2017). Influence of the presentation form of test tasks on its quality indicator. Innovative technologis in science and education, 145-148. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-463543

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье исследуются результаты компьютерных тестов уровня усвоения знаний. В процессе тестирования выделяется несколько временных фаз, соответствующих различной дифференцирующей способности и степени восприятия тестовых заданий.

References

  1. 1. Аванесов В.С. Форма тестовых заданий / В.С. Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2005. – 155 с.
  2. 2. Башина О.Е. Общая теория статистики / О.Е. Башина, А.А. Спирин, В.Т. Спирин, В.Т. Бабурин, И.А. Ионсон; под. ред. О.Е. Башиной, А.А. Спирина. – 5-е изд., доп. и перрераб. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 440 с.
  3. 3. Ким В.С. Тестирование: Монография. – Уссурийск: УГПИ, 2007. – 214 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.