Influence of the presentation form of test tasks on its quality indicator
Proceeding
DOI: 10.21661/r-463543
Open Access


- Published in:
- II International Research-to-practice conference «Innovative technologis in science and education»
- Author:
- Mikhailov V.V. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 1634
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Gymnasium №5 in Konakovo city
- APA
For citation:
Mikailov V. V. (2017). Influence of the presentation form of test tasks on its quality indicator. Innovative technologis in science and education, 145-148. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-463543
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-463543
Abstract
В статье исследуются результаты компьютерных тестов уровня усвоения знаний. В процессе тестирования выделяется несколько временных фаз, соответствующих различной дифференцирующей способности и степени восприятия тестовых заданий.
References
- 1. Аванесов В.С. Форма тестовых заданий / В.С. Аванесов. – М.: Центр тестирования, 2005. – 155 с.
- 2. Башина О.Е. Общая теория статистики / О.Е. Башина, А.А. Спирин, В.Т. Спирин, В.Т. Бабурин, И.А. Ионсон; под. ред. О.Е. Башиной, А.А. Спирина. – 5-е изд., доп. и перрераб. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 440 с.
- 3. Ким В.С. Тестирование: Монография. – Уссурийск: УГПИ, 2007. – 214 с.
Comments(0)