Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Факторы, влияющие на формирование цен на бензин

Proceeding
II International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
II International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Author:
Khlibyk A. A. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
3546
Published in:
eLibrary.ru
1 Institut "Vysshaia shkola menedzhmenta" FGBOU VO "Sankt-Peterburgskii gosudarstvennyi universitet"
For citation:
Khlibyk A. A. (2017). Факторы, влияющие на формирование цен на бензин. Scientific studies: theory, methodology and practice, 346-349. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются теоретические аспекты формирования цен на бензин. Ценообразующие факторы на рынке автомобильного бензина систематизируются в соответствии с характером воздействия на цены: выделены базовые, конъюнктурные и регулирующие факторы. Описание процесса производства бензина способствует выявлению особенностей создания ценности топлива.

References

  1. 1. Наумов В.В. Ценообразование: Учебное пособие (в схемах) / В.В. Наумов, В.Д. Вагин. – М.: МИЭМП, 2005. – С. 49 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://window.edu.ru/resource/267/38267/files/miemp082.pdf
  2. 2. Особенности ценообразования на современном этапе // Ценообразование. Теория и практика [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pricinginfo.ru/publ/teorija/teorija_cenoobrazovanija/osobennosti_cenoobrazovanija_na_sovremennom_ehtape/9–1-0–44
  3. 3. Brown S. P. A. et al. What's driving gasoline prices? // Economic Letter. – 2007. – Т. 2 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://ideas.repec.org/a/fip/feddel/y2007ioctnv.2no.10.html
  4. 4. Gasoline Prices, Consumers, And The Economy // University of Southern California [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.consumerpsychologist.com/gasoline_prices.htm
  5. 5. Kaufmann R.K., Laskowski C. Causes for an asymmetric relation between the price of crude oil and refined petroleum products // Energy Policy. – 2005. – Т. 33. – №12. – С. 1587–1596 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S030142150400031X
  6. 6. Mead W.J. The performance of government in energy regulations //The American Economic Review. – 1979. – Т. 69. – №2. – С. 352–356 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.jstor.org/stable/1801672?seq=4#page_scan_tab_contents
  7. 7. Motor fuels: Understanding the factors that influence the Retail Price of Gasoline. United States Government Accountability Office. – Published: May 2, 2005 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gao.gov/products/GAO-05–525SP
  8. 8. Noreng Ø. The case for euro oil trading // OPEC Energy Review. – 2008. – Т. 32. – №1. – С. 13–32 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1753–0237.2008.00140.x/full

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.