Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Реформирование преподавания иностранных языков в средних школах Великобритании

Proceeding
VII International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Society: Trends and Prospects»
Creative commons logo
Published in:
VII International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Society: Trends and Prospects»
Author:
Moshkina I. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2228
Published in:
eLibrary.ru
1 Yaroslavl Higher Military School of Air Defense of the Ministry of Defence of the Russain Federation
For citation:
Moshkina I. V. (2017). Реформирование преподавания иностранных языков в средних школах Великобритании. Science, Education, Society: Trends and Prospects, 79-81. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье сделан краткий обзор развития содержания предмета «иностранный язык» в свете школьной реформы средней школы Великобритании. Результаты анализа современных тенденций развития содержания предмета «иностранный язык» в Англии вносят вклад в отечественную сравнительную педагогику, могут быть использованы при анализе текущей ситуации в отечественном школьном образовании.

References

  1. 1. Борисова Е.М. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка [Текст] // Deutch Kreative. – 2004. – №3.
  2. 2. Воскресенская Н.М. Реформы школьного образования в Великобритании [Текст] // Советская Педагогика. – 1991. – №8.
  3. 3. Кэй С.Э. Преподавание иностранных языков в Великобритании: методические и политические дебаты [Текст] // Иностранные языки в школе. – 1996 – №2.
  4. 4. Adams J. The politics and impact of the GCSE and coursework, in Learning to Teach Modern Foreign Languages in the Secondary Schools [Текст]. – London: Изд-во Routledge Falmer, 2001.
  5. 5. Brian Simon. Education and the Social Order. British Education Since 1944 [Текст]. – London: Lawrence and Wishart. 1995.
  6. 6. Department of Education and Science. Modern Languages in Comprehensive Schools [Текст]. – London: HMSO, 1977.
  7. 7. Green A. Education Provision, Educational Attainment and Needs of Industry / A. Green, H. Steedman. – London: Education, 1993.
  8. 8. Jones B. Modern Languages: Thirty years of change, in Learning to Teach Modern Foreign Languages in the Secondary Schools [Текст]. – London: Routledge Falmer, 2001.
  9. 9. Hawkins E. Drop out from language study at age 16+, in Learning to Teach Modern Foreign Languages in the Secondary School [Текст]. – London: Routledge Falmer, 2001.
  10. 10. Mr. Baker`s Dream of a National Curriculum [Текст]. – London: Education, 1987. – V. 169. – №3.
  11. 11. Nuffield Languages’ Inquiry. Languages: The Next Generation. Nuffield Foundation [Текст]. – London: Education, 2000.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.