Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Special features in the education of introverts

Proceeding
DOI: 10.21661/r-464838
Open Access
III International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
III International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: theory and practice»
Author:
Yasnenko M.M. 1
Work direction:
Психолого-педагогические аспекты образования
Rating:
Article accesses:
1861
Published in:
eLibrary.ru
1 Lomonosov Moscow State University
For citation:
Yasnenko M. M. (2017). Special features in the education of introverts. Educational environment today: theory and practice, 125-127. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-464838

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются особенности характера интровертов, которые могут оказаться ключевыми при выборе того или иного подхода в обучении. Особое внимание уделяется возможностям рассмотрения главных черт интровертов как их положительных сторон, способствующих более качественному получению знаний.

References

  1. 1. Кавасаки Г. Правила Кавасаки. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2015.
  2. 2. Гладуэл М. Гении и аутсайдеры. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014.
  3. 3. Дэвид С. Эмоциональная гибкость. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2017.
  4. 4. Романцева Е. Интроверт в экстравертном мире. – СПб.: Вектор, 2013.
  5. 5. Хорни К. Невротическая личность нашего времени. – М.: Академический Проект, 2009.
  6. 6. Юнг К.Г. Психологические типы. – СПб.: Азбука, 2001.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.