Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Ах уж эти кризисы

Proceeding
II International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Authors:
Luzginova A. I. 1 , Luzginov A. V. 2
Work direction:
Коррекционная педагогика
Rating:
Article accesses:
1637
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Sredniaia obshcheobrazovatel'naia Monakovskaia shkola"
2 Comprehensive school №30
For citation:
Luzginova A. I., & Luzginov A. V. (2017). Ах уж эти кризисы. Pedagogy and psychology: development prospects, 187-189. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются причины возникновения кризисов у людей, особенно кризиса 3-х лет у детей и способы его преодоления.

References

  1. 1. Власова З.И. Роль кризиса трех лет в познавательном развитии дошкольника // Психологическая наука и образование. – 2007. – №5. – C. 138–151.
  2. 2. Выготский Л.С. Исторический смысл психологического кризиса // Собр. соч.: В 6 т. – Т. 1. – М.: Педагогика, 1982. – С. 386–389.
  3. 3. Выготский Л.С. Кризис трех лет // Собрание сочинений: В 6 т. – Т.4. – М., 1984. – С. 367–376.
  4. 4. Выготский Л.С. Психология. – М.: Эксмо-Пресс, 2000. – 1008 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.