Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The analysis of international and Russian rating systems for assessing the performance of universities

Research Article
DOI: 10.21661/r-465304
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Authors:
Shagabaev I. A. 1 , Vasiliuk I.P. 1
Work direction:
Технические науки
Rating:
Article accesses:
2604
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 FGBOU VO "Moskovskii pedagogicheskii gosudarstvennyi universitet"
For citation:
Shagabaev I. A., & Vasiliuk I. P. (2017). The analysis of international and Russian rating systems for assessing the performance of universities. Interactive science, 94-97. https://doi.org/10.21661/r-465304

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 69

Abstract

The study is dedicated to the analysis of International and Russian rating systems for assessing the performance of Universities of different World countries. The examples of rating scores of some of the Russian Leading Universities are given here. The indicators for Peoples' Friendship University of Russia (RUDN/PFUR) have also been deducted.

References

  1. 1. Утверждение плана мероприятий по развитию ведущих университетов, предусматривающих повышение их конкурентоспособности среди ведущих мировых научно-образовательных центров от 26 октября 2012 г. Распоряжение Правительства РФ N2006-р [Текст] / Собрание законодательства РФ. – 2012. – 05  ноября. – СТ. 6288.
  2. 2. Горелов Г.В., Ромашкова О.Н. Оценка качества обслуживания в сетях с пакетной передачей речи и данных // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Прикладная и компьютерная математика. – 2003. – Т. 2. – №1. – С. 23–31.
  3. 3. Лукова О.Н. Анализ качества стохастической цифровой передачи речевой информации (методика и ее использование при разработке информационных систем) // Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук. – М.: МИИТ, 1994. – 149 с.
  4. 4. Prokhorov E.I., Ponomareva L.A., Permyakov E.A., Kumskov M.I. Fuzzy Classification and Fast Rules for Refusal in the QSAR Problem // Pattern Recognition and Image Analysis (Advances in Mathematical Theory and Applications). – 2011. – Т. 21. – №3. – С. 542–544.
  5. 5. Ермакова Т.Н. Повышение эффективности управления информационными потоками в образовательном комплексе / Т.Н. Ермакова, О.Н. Ромашкова // Вестник РГРТУ. – 2016. – №57. – С. 82–87.
  6. 6. Ромашкова О.Н. Алгоритм работы смодулем «УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ» управленческой информационной системы для образовательного комплекса / О.Н. Ромашкова, Т.Н. Ермакова // Исследование различных направлений современной науки. VIII Международная научно-практическая конференция. – 2016. – С. 917–924.
  7. 7. Кунтикова Е.С. Проблемы автоматизации учета инновационной деятельности в образовательном учреждении / Е.С. Кунтикова, С.В. Чискидов, Е.Н. Павличева // Информационные ресурсы России. – 2014. – №3 (139). – С. 25–29.
  8. 8. Балацкий Е.В. Рейтинги национальных систем высшего образования / Е.В. Балацкий, А.Б. Гусев // Мир измерений. – 2008. – №4 (86).
  9. 9. Bates T. (2010). World University Rankings: a Reality Based on a Fraud // E-learning&Distance Education. 17.09.2010 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.tonybates.ca/2010/09/17/world-university-rankings-a-realitybased-on-a-fraud/, свободный.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.