Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Применение компетентностного подхода в системе профессионального образования

Proceeding
XIV International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
XIV International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice». Volume 1
Authors:
Suldina V. V. 1 , Kozlova E. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1730
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kozma Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University"
For citation:
Suldina V. V., & Kozlova E. A. (2017). Применение компетентностного подхода в системе профессионального образования. Scientific studies: theory, methodology and practice, 1(3), 215-216. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

По мнению авторов, компетентностный подход имеет приоритетное значение в профессиональной подготовке специалистов, предопределяя успешность модернизации образования.

References

  1. 1. Смирнова Ж.В. Мухина М.В. Модернизация процесса подготовки студентов вуза с применением модульного обучения // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2016. – №4–4. – С. 827–829.
  2. 2. Шевченко С.М. Проектирование основной образовательной программы подготовки бакалавра по направлению «сервис»: компетентностный подход / С.М. Шевченко, М.В. Мухина, Л.И. Кутепова, Ж.В. Смирнова // Интернет-журнал «Науковедение». – 2014. – №5 (24). – С. 182.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.