Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Концепция личности в социологии

Proceeding
International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference for Students «Students' science: current realities»
Author:
Starostina S. A. 1
Work direction:
Социологические науки
Rating:
Article accesses:
1528
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University"
For citation:
Starostina S. A. (2017). Концепция личности в социологии. Students' science: current realities, 108-110. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В числе общепризнанных первичных элементов любого oбщества обычно называется человек как субъект социальной деятельности и общественных отношений. В данной статье личность рассматривается как объект изучения социологии и раскрываются ее функции и типы.

References

  1. 1. Асмолов А.Г. Психология личности. – М., 2000. – С. 111.
  2. 2. Вишневский А.Г. Социальные регуляторы и человек // Постижение. – М., 2009. – С. 30.
  3. 3. Кон И.С. Социология личности. – М., 2007. – С. 23–25.
  4. 4. Маркс К. Тезисы о Фейербахе // Соч. – Т. 42. – С. 264–266.
  5. 5. Петровский А.В. Быть личностью. – М., 2010. – С. 56.
  6. 6. Фрейд З. Введение в психоанализ. Лекции. – М., 2011. – С. 44–47.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.