Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Роль интерактивных игр в развитии созидательной деятельности подростка

Proceeding
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
XIV International Scientific and Practical Conference «Modern education development: theory, techniques and practice»
Authors:
Zhdanova S.N. 1 , Chirkova A. A. 2
Work direction:
Инновационные подходы организации учебной деятельности
Rating:
Article accesses:
1845
Published in:
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 FSBEI of HE "Gzhel State University"
2 FSEI of HE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Zhdanova S. N., & Chirkova A. A. (2017). Роль интерактивных игр в развитии созидательной деятельности подростка. Modern education development: theory, techniques and practice, 311-315. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by

Abstract

The article examines the phenomenon of interactive games in development of the creative activity of teenagers. The philosophical and pedagogical view on the transformation of the game as an interactive tool in the information society, emphasizing its relevance. In the analysis of interconnected concepts, the essence and content of creative activity are revealed, deriving the concept of the "creative position of a teenager".

References

  1. 1. Губина Ю.В. Роль игрового развлекательного досуга в формировании ценностных ориентаций подростков / Ю.В. Губина [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.scienceforum.ru/2016/2012/23074 (дата обращения: 17.12.2017).
  2. 2. Жданова С.Н. Технологии формирования социально-ориентированной позиции подростка: Научно-методическое пособие / С.Н. Жданова, Д.М. Кучеренко. – Оренбург: ОренПечать, 2017. – 122 с.
  3. 3. Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь: Для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / А.Ю. Коджаспиров, Г.М. Коджаспирова. – М.: Издательский центр «Академия», 2000. – 176 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.psyoffice.ru/slovars179.htm (дата обращения 12.09.2017).
  4. 4. Ожегов С.И. Толковый словарь / С.И. Ожегов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://dic.academic.ru/dic.nsf/ogegova/239802 (дата обращения: 17.12.2017).
  5. 5. Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. Человек и мир / С.Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2003. – 466 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.livelib.ru/author/2533/latest-sergej-rubinshtejn/ (дата обращения: 12.02.2017).
  6. 6. Сухомлинский, В.А. Мудрость родительской любви / Сост. А.И. Сухомлинская. – М.: Мол. гвардия, 1988. – 304 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.livelib.ru/author/237524/top-vasilij-suhomlinskij (дата обращения: 09.02.2016)
  7. 7. Хёйзинга Й. Homo ludens. Человек играющий / Й. Хёйзинга; сост., предисл. и пер. с нидерл. Д.В. Сильвестрова. – СПб.: Изд-во Ивана Лимбаха, 2011. ( 416 с.
  8. 8. Черкасова И.И. Интерактивная педагогика: Учебно-методическое пособие / И.И. Черкасова, Т.А. Яркова. – СПб.: НОУ «Экспресс», 2012. – 190 с.
  9. 9. Шевцова, И.В. Интерактивные педагогические технологии в системе дополнительного образования / И.В. Шевцова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/v/interaktivnye-pedagogicheskie-tehnologii

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.