Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Лингвистический и психолингвистический анализ понятия «текст»

Proceeding
International Research-to-practice conference «Priority directions of science and education development»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Priority directions of science and education development»
Authors:
Glotova V. V. 1 , Samoilenko S. M. 2
Work direction:
Филология и лингвистика (русская литература, фольклористика, журналистика, языкознание, прикладная лингвистика и др)
Rating:
Article accesses:
1992
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Litsei 10"
2 МАНОУ «Шуховский лицей»
For citation:
Glotova V. V., & Samoilenko S. M. (2017). Лингвистический и психолингвистический анализ понятия «текст». Priority directions of science and education development, 220-221. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассмотрены исследования, посвященные закономерностям организации текста, раскрыты точки зрения авторов, работающих по данной теме (И.Р. Гальперин, А.А. Леонтьев, А.Р. Лурия, Н.Д. Зарубина).

References

  1. 1. Бабенко Л.Г. Лингвистический анализ текста / Л.Г. Бабенко, И.Е. Васильев. – Екатеринбург, 2000.
  2. 2. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. – М.: Наука, 1981.
  3. 3. Зарубина Н.Д. Текст: лингвистический и методический аспекты. – М., 1981.
  4. 4. Зимняя И.А. Лингвопсихология речевой деятельности. – М.: Московский психолого-социальный институт, 2001.
  5. 5. Леонтьев А.А. Основы психолингвистики. – М., 2003.
  6. 6. Лурия А.Р. Речь и мышление. – М., 1975.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.