Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Денглиш в современном мире: проблема или благоприятная тенденция?

Proceeding
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Authors:
Pleskach I. I. 1 , Vlasova D. V. 2 , Vlasova O. V. 2
Work direction:
Филологические науки
Rating:
Article accesses:
2137
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Tomsk State Pedagogical University"
2 FSBEI of HE "Krasnoyarsk State Pedagogical University named after V.P. Astafyev"
For citation:
Pleskach I. I., Vlasova D. V., & Vlasova O. V. (2018). Денглиш в современном мире: проблема или благоприятная тенденция?. Scientific research and developments of students, 126-127. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной работе рассматривается влияние современного английского языка на немецкий язык и раскрывается понятие «денглиш». В статье рассмотрены причины данного явления.

References

  1. 1. Коломиец Е.А. Русско-немецкий словарь современного молодежного жаргона Германии / Е.А. Коломиец. – М.: Восток – Запад, 2005. – 336 с.
  2. 2. Слепцова Е.В. Заимствования, их роль и место в системе современного немецкого языка [Текст] / Е.В. Слепцова // Иностранные языки в школе. – 2006. – №2. – С. 67–71.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.