Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Непрерывное самообразование – основа профессионализма педагога

Proceeding
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Vnukova V. V. 1 , Kanishcheva L. I. 1
Work direction:
Образование взрослых, самообразование
Rating:
Article accesses:
2421
Published in:
eLibrary.ru
1 ГБПОУ ВО «Воронежский государственный промышленно-гуманитарный колледж»
For citation:
Vnukova V. V., & Kanishcheva L. I. (2018). Непрерывное самообразование – основа профессионализма педагога. Upbringing and education: theory, methods and practice, 357-359. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Каждое учебное заведение заинтересовано в высоком профессионализме своих педагогов и поэтому разрабатывает свою модель самообразования преподавателя. Непрерывность процесса самообразования есть необходимое условие профессиональной компетентности педагога.

References

  1. 1. Кутовая Е.А. Повышение профессионализма педагогов – фактор повышения качества образования // Учитель в школе. – 2009. – №2. – С. 124–126.
  2. 2. Трофимова Н.М. Самообразование и творческое развитие личности будущего специалиста / Н.М. Трофимова, Е.И. Ерёмина // Педагогика. – 2003. – №2. – С. 42–47.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.