Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Приобщение дошкольников к национальной культуре как педагогический метод патриотического воспитания

Proceeding
IV International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
IV International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Makusheva N. V. 1 , Surina L. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1709
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 7 "Lesnaia poliana"
For citation:
Makusheva N. V., & Surina L. V. (2018). Приобщение дошкольников к национальной культуре как педагогический метод патриотического воспитания. Education and science in the modern context, 77-78. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются теоретические основы приобщения дошкольников к национальной культуре. Авторами представлены педагогические условия формирования знаний и отношения к родному городу, традициям, истории.

References

  1. 1. Александрова Е.Ю. Система патриотического воспитания в ДОУ / Е.Ю. Александрова, Е.П. Гордеева. – Волгоград: Учитель, 2007.
  2. 2. Шангина И.И. Русский народ. Будни и праздники. – М.: Искусство, 2004.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.