Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Духовно-нравственное воспитание детей младшего школьного возраста

Proceeding
IV International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
IV International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Nazipova G. K. 1
Scientific adviser:
Kalatskaia N. N.2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1513
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Psychology and Education of FSAEI of HE «Kazan (Volga region) Federal University»
2 FSAEI of HE "Kazan (Volga) Federal University"
For citation:
Nazipova G. K. (2018). Духовно-нравственное воспитание детей младшего школьного возраста. Education and science in the modern context, 80-83. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In this article the authors reveal the essence of the concept of spiritual and moral education, and present the results of an experimental study on the problem of spiritual and moral education of children of primary school age.

References

  1. 1. Бондаревская Е.В. Нравственное воспитание учащихся в условиях реализации школьной реформы / Е.В. Бондаревская. – Ростов н/Д: РГПИ, 1986. – 361 с.
  2. 2. Назипова Г.Х. Уровень духовно-нравственной воспитанности детей младшего школьного возраста / Г.Х. Назипова, Н.Н. Калацкая // Приоритетные направления развития образования и науки: Материалы II Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 30 июля 2017 г.). В 2 т. Т. 1 / Редкол.: О.Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2017. – С. 176–180.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.