Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Big Data and new technologies of the future for global information processing

Proceeding
DOI: 10.21661/r-470260
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Authors:
Mikhnev I. P. 1 , Novikova A. A. 1 , Petrosian M. K. 1
Work direction:
Технические науки (электромеханика, приборостроение, машиностроение, металлургия и др.)
Rating:
Article accesses:
5896
Published in:
eLibrary.ru
Cited by:
1 articles
1 Volgograd Institute of Management, branch of FSBEI of HE "Russian Presiden-tial Academy of National Economy and Public Administration (The Presidential Academy, RANEPA)"
For citation:
Mikhnev I. P., Novikova A. A., & Petrosian M. K. (2018). Big Data and new technologies of the future for global information processing. Scientific studies and modern education, 235-239. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-470260

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
  • Cited by

Abstract

In the article new technologies of the future Big Data for processing, storage and use of large data are considered. Methods of processing unstructured information, a series of approaches and tools for large data are described. Present state and development trends of Big Data technologies are presented.

References

  1. 1. Силен Д. Основы Data Science, Big Data. Python и наука о данных / Д. Силен. ( М.: Питер, 2017. ( 354 c.
  2. 2. Михнев И.П. Технологии Big Data и их применение в сфере современного высшего образования / И.П. Михнев, А.Д. Челнокова, А.Д. Реут // Развитие современного образования: от теории к практике: Материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 19 март 2018 г.) / Редкол.: О.Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2018.
  3. 3. Фрэнкс Б. Революция в аналитике. Как в эпоху Big Data улучшить ваш бизнес с помощью операционной аналитики / Б. Фрэнкс. ( М.: Альпина Диджитал, 2014. ( 370 c.
  4. 4. Моррисон А. Большие Данные: как извлечь из них информацию. Технологический прогноз / Ежеквартальный журнал. – 2010. – №3. – С. 22–29.
  5. 5. Михнев И.П. Информационная безопасность в современном экономическом образовании // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2013. – №4. – С. 111–113.
  6. 6. Михнев И.П. Обучение и контроль знаний студентов с помощью UniTest // Фундаментальные исследования. – 2008. – №1. – С. 94–95.
  7. 7. Банько Ю.А. Современные компьютерные угрозы: что реально угрожает бизнесу? / Ю.А. Банько, А.М. Кокорева, науч. рук. И.П. Михнев // Приоритетные направления развития образования и науки: Материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 24 дек. 2017 г.) / Редкол.: О.Н. Широков [и др.] – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2017. – С. 169–171.
  8. 8. Михнев И.П. Информационная безопасность на просторах мобильного интернета // Образовательные ресурсы и технологии. – 2015. – №4(12). – С. 66–70.
  9. 9. Черняк Л. Большие Данные – новая теория и практика // Открытые системы. СУБД. – 2011. – №10. – С. 36–41.
  10. 10. Что такое Big data: собрали всё самое важное о больших данных // RUSBASE [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://rb.ru/howto/chto-takoe-big-data/ (дата обращения 11.03.2018).
  11. 11. Big Data: проблема, технология, рынок [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://compress.ru/Article.aspx?id=22725 (дата обращения: 10.03.2018).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.