Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pitanie pri sakharnom diabete

Proceeding
DOI: 10.21661/r-471360
Open Access
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Authors:
Tochenaia U. V. 1 , Vasilenko V. G. 1
Work direction:
Медицинские науки
Rating:
Article accesses:
1901
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Tochenaia U. V., & Vasilenko V. G. (2018). Pitanie pri sakharnom diabete. Science and education: future development, 49-50. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-471360

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 61

Abstract

В данной статье рассмотрены диабет 1 и 2 типов, некоторые аспекты питания при сахарном диабете. Авторы пришли к выводу, что главная цель всех лечебных мероприятий при сахарном диабете, в том числе и диеты, предупреждение развития осложнений заболевания.

References

  1. 1. Касаткина Э.П. Сахарный диабет 1 типа у детей и подростков РОМ // Маркетинг. – СофтИздат, 2009. – 137-8.
  2. 2. Д-р Рагнар Ханас Диабет 1типа у детей, подростков и молодых людей. – Арт-Бизнес-Центр, 2009
  3. 3. Николаева П. Сахарный человек. Все, что вы хотели знать о сахарном диабете 1 типа / П. Николаева, Е. Патракеева, Т. Загоровская [и др.]. – Питер, 2017

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.