Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Znachenie narodnoi dekorativnoi rospisi v obuchenii studentov kolledzha

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Nazyrova A. A. 1
Work direction:
Педагогика профессиональной школы и СПО
Rating:
Article accesses:
1170
Published in:
eLibrary.ru
1 Elabuga Institute FAEI of HE "Kazan (Volga) Federal University"
For citation:
Nazyrova A. A. (2018). Znachenie narodnoi dekorativnoi rospisi v obuchenii studentov kolledzha. Upbringing and education: theory, methods and practice, 193-195. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье описана важность изучения декоративно-прикладного искусства, необходимость привить молодому поколению любовь к родному краю, интерес к его творчеству, истории. Представлены результаты опроса студентов колледжа отделения «Дизайн».

References

  1. 1. Бадаев В.С. Искусство русской кистевой росписи: Учебное пособие для вузов / В.С. Бадаев. – М.: ВЛАДОС, 2013. – 138 с.
  2. 2. Кошаев В.Б. Декоративно-прикладное искусство: Понятия. Этапы развития: Учебное пособие для вузов / В.Б. Кошаев. – М.: ВЛАДОС, 2010. – 272 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.