Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The problem of violation of the principles of corporate social responsibility in the activities of organizations

Proceeding
International applied research conference «Economic science today: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Economic science today: theory and practice»
Author:
Rodiukova O. V. 1
Work direction:
Экономика предпринимательства, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами
Rating:
Article accesses:
2159
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE «National Nuclear Research University MEPhI»
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The main problem of the article with violation of the principles of corporate social responsibility in the activities of organizations. During the work, examples of violations and principles of corporate social responsibility were considered. As a result of the analysis of this information, recommendations were submitted to control and optimize the process of introducing measures of corporate social responsibility.

References

  1. 1. Анашкина Ю. А. Подходы к определению корпоративной социальной ответственности и ее роли в решении социальных проблем // Молодой ученый. – 2009. – №9. – С. 43–45 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://moluch.ru/archive/9/682/
  2. 2. РБК [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.rbc.ru/society/16/04/2018/5ad4603a9a7947d7ee5fa036
  3. 3. Кулибанова В.В. Корпоративная социальная ответственность: Учебник для академического бакалавриата / В.В. Кулибанова. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Юрайт, 2016. – 486 c.
  4. 4. Леффлер, И. Больше добра – больше прибыли. Как создать крупный бизнес, не забывая о социальной ответственности / И. Леффлер, Л. Кейлиш. – Москва: Высшая школа, 2017. – 256 c.
  5. 5. Ассоциация менеджеров [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.amr.ru/

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.