Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Discriminant analysis of the regions of the Russian Federation on innovation activities

Theses of Report
DOI: 10.21661/r-472805
Open Access
Published in:
International extramural online conference «Tendencies and perspectives of social and economic development of Russian regions»
Author:
Mikheeva T. N. 1
Work direction:
Экономико-математические модели и инструментальные методы исследования развития регионов России
Rating:
Article accesses:
1495
1 FSBEI of HE "Volga Region State University of Technology"
For citation:
Mikheeva T. N. (Jan 1, 1900). Discriminant analysis of the regions of the Russian Federation on innovation activities. Tendencies and perspectives of social and economic development of Russian regions. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-472805

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматриваются субъекты РФ с точки зрения инновационной деятельности. В работе также произведена классификация субъектов по группам методом дискриминантного анализа данных.

References

  1. 1. Абдрахманова Г.И. Рейтинг инновационного развития субъектов Российской Федерации. Выпуск 5 / Г.И. Абдрахманова, П.Д. Бахтин, Л.М. Гохберг [и др.]; под ред. Л.М. Гохберга; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». – М.: НИУ ВШЭ, 2017. – 260 с.
  2. 2. Боровиков В.П. Популярное введение в современный анализ данных в системе STATISTICA: Учебное пособие для вузов / В.П. Боровиков. – М.: Гор. линия-Телеком, 2013. – 288 c.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.