Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Psikhologo-pedagogicheskie usloviia preodoleniia strakhov u detei starshego doshkol'nogo vozrasta

Proceeding
International Research-to-practice conference «Priority directions of scienceand education development»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Priority directions of scienceand education development»
Authors:
Biriukova V. P. 1 , Slenzak N. A. 1 , Lozhkina V. E. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1444
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S 56 "Solnyshko"
For citation:
Biriukova V. P., Slenzak N. A., & Lozhkina V. E. (2018). Psikhologo-pedagogicheskie usloviia preodoleniia strakhov u detei starshego doshkol'nogo vozrasta. Priority directions of scienceand education development, 107-110. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассмотрена тема преодоления страхов у детей старшего дошкольного возраста в аспекте влияния психолого-педагогических условий на данный процесс.

References

  1. 1. Захаров А.И. Дневные и ночные страхи у детей. – СПб.: Союз, 2000.
  2. 2. Захаров А.И. Как преодолеть страхи у детей. – М.: Педагогика, 1986.
  3. 3. Урунтаева Г.А. Дошкольная психология. – М.: Академия, 1997.
  4. 4. Детские страхи и способы их коррекции у детей дошкольного возраста [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.bestreferat.ru/referat-150577.html (дата обращения: 06.08.2018).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.