Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Мотивация персонала в трудовой деятельности: анализ современных теорий

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Author:
Gorshunov K. I. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1510
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Novosibirsk State University of Economics and Management"
For citation:
Gorshunov K. I. (2018). Мотивация персонала в трудовой деятельности: анализ современных теорий. Education and science in the modern context, 92-94. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена обсуждению наиболее распространенных содержательных и процессуальных теорий мотивации, а именно их основных положений, условий применения и эффективности в производственной сфере.

References

  1. 1. Губарев Р.В. Мотивация персонала: анализ современных теорий // Вестник УГУЭС. Наука. Образование. Экономика. – 2014. – №1 (7) – С. 239–246.
  2. 2. Долгина Е.С. Концепции мотивации персонала: содержательные и процессуальные теории / Е.С. Долгина, Е.В. Васильева // Молодой ученый. – 2015. –№7 (87). – С. 387–390.
  3. 3. Макклелланд Д. Мотивация человека. – СПБ.: Питер, 2007. – 672 с.
  4. 4. Маслоу А. Мотивация и личность. – 3-е изд. – СПб.: Питер, 2006. – 452 с.
  5. 5. Мескон М. Альберт Основы менеджмента / Мескон М. Альберт, М. Хедоури, Ф. – М.: Дело, 1992. – 704 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.