THE USE OF GAMING TECHNOLOGY IN RUSSIAN LANGUAGE LESSONS IN ELEMENTARY SCHOOL AS A MEANS OF ENHANCING STUDENTS' COGNITIVE ACTIVITY
Proceeding


- Published in:
- International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
- Author:
- Trunova A. A. 1
- Scientific adviser:
- Beliaeva N.L1
- Work direction:
- Система образования
- Rating:
- Article accesses:
- 1802
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FGBOU VO "Naberezhnochelninskii gosudarstvennyi pedagogicheskii universitet"
- APA
For citation:
Trunova A. A. (2018). THE USE OF GAMING TECHNOLOGY IN RUSSIAN LANGUAGE LESSONS IN ELEMENTARY SCHOOL AS A MEANS OF ENHANCING STUDENTS' COGNITIVE ACTIVITY. Pedagogical experience: from theory to practice, 62-66. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
This article discusses the theoretical aspects of improving the cognitive activity of younger schoolchildren in Russian language lessons using gaming technology.
Keywords
References
- 1. Абульханова-Славская К.А. Типология активности личности / К.А. Абульханова-Славская // Психологический журнал. – 2015. – Т. 6. – №5. – С. 3–18.
- 2. Войтенко Т.П. Игра как метод обучения и личностного развития: Метод. пос. для педагогов начальной и средней школы. – Калуга: Адель, 2008. – 361 с.
- 3. Дейкина А.Ю. Познавательный интерес: сущность и проблемы изучения / А.Ю. Дейкина. – М.: Просвещение, 2012. – С. 345.
- 4. Ермолаева М.Г. Игра в образовательном процессе: Методическое пособие / М.Г. Ермолаева. – 2-е изд., доп. – СПб.: СПб АППО, 2005. – 112 с.
- 5. Желдаков М.И. Внедрения информационных технологий в учебный процесс / М.И. Желдаков. – М.: Новое знание, 2003. – 152 с.
- 6. Манаенкова О.А. Интегрированные уроки / О.А. Манаенкова, И.А. Шуйкова. – Липецк: ЛГПУ, 2012. – 114 с.
Comments(0)