Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Agressivnoe povedenie shkol'nikov

Proceeding
IX International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Cheremnova I. A. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
1643
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "OOSh 90"
For citation:
Cheremnova I. A. (2018). Agressivnoe povedenie shkol'nikov. Science, education, society: trends and prospects, 145-146. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается проблема детской агрессии. Автором определяются причины агрессивного поведения, а также раскрываются виды агрессии.

References

  1. 1. Алфимова М.В. Психогенетика агрессивности / М.В. Алфимова, В.И. Трубников // Вопросы психологии. – 2000. – №6.
  2. 2. Берковиц Л. Агрессия: причины, последствия и контроль. – СПб.: Прайм-Еврознак, 2001.
  3. 3. Ватова Л. Как снизить агрессивность детей // Дошк. воспитание. – 2003. – №8. – С. 55–59.
  4. 4. Лоренц К. Агрессия (так называемое зло) / К. Лоренц [пер. с нем. Г.Ф. Швейника]. – СПб.: Амфора, 2001. – 349 с.
  5. 5. Майерс Д. Социальная психология. – СПб.: Питер, 2009 – 800 с.
  6. 6. Мерзлякова Ж.В. Общение без агрессии // Воспитание школьников. – 2009. – №7. – С. 34–37.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.