Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Gendernye razlichiia v pokazateliakh verbal'noi kreativnosti studentov

Proceeding
XVIII International Scientific and Practical Conference for Students «Scientific community of students»
Creative commons logo
Published in:
XVIII International Scientific and Practical Conference for Students «Scientific community of students»
Author:
Anisimova A. D. 1
Scientific adviser:
Lavrik O. V.1
Work direction:
Психологические науки
Rating:
Article accesses:
1227
Published in:
eLibrary.ru
1 АНО ВО Московский гуманитарно-экономический университет
For citation:
Anisimova A. D. (2019). Gendernye razlichiia v pokazateliakh verbal'noi kreativnosti studentov. Scientific community of students, 24-25. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Данная статья содержит описание проведенного исследования по выявлению гендерных различий в уровне креативности студентов гуманитарного вуза.

References

  1. 1. Воронин А.Н. Диагностика вербальной креативности (адаптация теста С.А. Медника) / А.Н. Воронин, Т.В. Галкина // Методы психологической диагностики / ред. А.Н. Воронин. – М.: Институт психологии РАН, 1994. – Вып. 2. – С. 40–81.
  2. 2. Галкина Т.В. Тест Медника как метод диагностики креативности и его русскоязычный вариант / Т.В. Галкина, Л.Г. Алексеева // Психологический анализ учебной деятельности / под ред. В.Д. Щадрикова, В.Н. Дружинина, О.Ф. Потемкиной. – М.: Институт психологии АН СССР, 1991.
  3. 3. Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности / Е.П. Ильин – СПб.: Питер, 2009.
  4. 4. Туник Е.Е. Тест Е. Торренса. Диагностика креативности: методическое руководство / Е.Е. Туник. – СПб.: ГП «ИМАТОН», 1998.
  5. 5. Mednich S.A. The associative basis of the creative process // Psychol. Rewiew. – 1969. – №2. – P. 220–232.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.