Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Zapakhi i aromaty v literature

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Rozhina V. V. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
1980
Published in:
eLibrary.ru
1 obshcheobrazovatel'naia shkola
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена изучению запаха как культурного феномена в произведениях XIX–XX вв. Анализируется соотношение категорий «аромат» и «память», «аромат» и «мораль», «аромат» и «эстетство». В работе представлен сравнительный анализ заглавных героев произведений, объединенных как «эстетствующий парфюмер».

References

  1. 1. Ароматы и запахи в культуре. Кн. 1 / сост. О.Б. Ванштейн. – М., 2003.
  2. 2. Бодлер Ш. Цветы зла / Ш. Бодлер; пер. В. Левика. – М., 1970.
  3. 3. Ванштейн О.Б. Денди: мода, литература, стиль жизни. – М., 2006.
  4. 4. Гюисманс Ж.К. Наоборот. – М., 1995.
  5. 5. Набоков В.В. Машенька: Романы. – М., 2002.
  6. 6. Уайльд О. Полное собрание прозы и драматургии в одном томе / О. Уайлд; пер. с англ. – М., 2009.
  7. 7. Пруст М. По направлению к свану / М. Пруст; пер. Н.М. Любимова. – М., 1992.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.