Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Kompetentnostnyi podkhod v prepodavanii russkogo iazyka i literatury v usloviiakh realizatsii FGOS OOO

Proceeding
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Science and education: future development»
Author:
Tleulieva S. S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1326
1 MBOO "Alchinskaia OOSh" Krasnoiarskogo raiona
For citation:
Tleulieva S. S. (2019). Kompetentnostnyi podkhod v prepodavanii russkogo iazyka i literatury v usloviiakh realizatsii FGOS OOO. Science and education: future development, 42-44. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена компетентностному подходу в преподавании русского языка и литературы. Данный подход автор освещает в условиях реализации ФГОС ООО

References

  1. 1. Быстрова Е.А. Коммуникативная методика в преподавании родного языка // Русский язык в школе. – 2005. – №1. – С. 3–8.
  2. 2. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании // Школьные технологии. – 2007. – №5. – С. 3–12.
  3. 3. Черепанова Л.В. Формирование лингвистической компетенции при обучении русскому языку. – Новосибирск: Наука, 2009. – 324 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.