Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Korrektsionnaia pedagogika, defektologiia

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Zalieva D. V. 1 , Ashtarova E.Sh 1
Scientific adviser:
Кузнецова И.Б.1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
1038
Published in:
eLibrary.ru
1 South-Russian Institute of Management (branch) of Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
For citation:
Zalieva D. V., & Ashtarova E. S. (2019). Korrektsionnaia pedagogika, defektologiia. Upbringing and education: theory, methods and practice, 108-111. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье будут раскрыты задачи, принципы и методы коррекционной педагогики. Исследователи также рассматривают понятие и сущность дефектологии.

References

  1. 1. Гонеев А.Д. Основы коррекционной педагогики.
  2. 2. Грибанова Г. ПМПК // Школьный психолог. – 2002. – №25–26.
  3. 3. Коррекционная педагогика в начальном [Текст] / под ред. Г.Ф. Кумариной. – М., 2003. – С. 291–312.
  4. 4. Шевченко С.Г. Коррекционно-развивающие обучение [Текст]. – М., 1999. – С.70–75.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.