Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Osnovnye komponenty tekhnologii raboty sotsial'nogo pedagoga s deviantnymi podrostkami v usloviiakh FGOS

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Samalova M. D. 1
Work direction:
Общая педагогика, история педагогики и образования
Rating:
Article accesses:
1219
Published in:
eLibrary.ru
1 GBOU AO "Travinskaia shkola-internat"
For citation:
Samalova M. D. (2019). Osnovnye komponenty tekhnologii raboty sotsial'nogo pedagoga s deviantnymi podrostkami v usloviiakh FGOS. Pedagogy and psychology: development prospects, 17-19. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Автор описывает ключевые технологии работы с подростками девиантного поведения: социально-педагогическая профилактика, социально-педагогическая реабилитация.

References

  1. 1. Василькова Т.А. Социальная педагогика / Т.А. Василькова, Ю.В. Василькова. – М., 2011. – 440 с.
  2. 2. Воспитание трудного ребенка. Дети с девиантным поведением. // под ред. М.И. Рожкова. – М., 2015. – 439 с.
  3. 3. Кащенко В.П. Педагогическая коррекция: Исправление недостатков характера у детей и подростков: Книга для учителя. – 2-е изд. – М., 2009. – 223 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.