Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Sistema obrazovaniia v Indii

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Author:
Sharkova V. I. 1
Scientific adviser:
Egizariants M. N.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1249
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University"
For citation:
Sharkova V. I. (2019). Sistema obrazovaniia v Indii. Scientific studies and modern education, 52-54. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматривается обзорный анализ системы образования в Индии, как происходило становление образования в данном государстве на разных этапах его развития.

References

  1. 1. Бонгард-Левин Г.М. Индия в древности / Г.М. Бонгард-Левин, Г.Ф. Ильин. – М.: Наука, 2016. – 459 с.
  2. 2. Бонгард-Левин Г.М. Индия в древности / Г.М. Бонгард-Левин, Г.Ф. Ильин. – М.: Наука. Главная редакция восточной литературы, 2014. – 230 с.
  3. 3. Греш Л.Х. Индиана Джонс. Наука и технологии / Л.Х. Греш, Р. Вайнберг. – М.: Эксмо, 2014. – 184 с.
  4. 4. Палм Датт Р. Индия сегодня. – М.: Издательство иностранной литературы, 2014. – 651 с.
  5. 5. Латышина Д.И. История педагогики и образования: учебник. – М.: Гардарики, 2017. – 520 с.
  6. 6. Уолперт С. Индия. История. Культура. Философия. – М.: КоЛибри, 2014. – 708 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.