Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

"Malen'kie kartinki" v "Dnevnike pisatelia" F.M. Dostoevskogo

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Authors:
Bakirova L. R. 1 , Tarasenko O. S. 1
Work direction:
Филология и лингвистика
Rating:
Article accesses:
1364
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE “Ufa Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation”
For citation:
Bakirova L. R., & Tarasenko O. S. (2019). "Malen'kie kartinki" v "Dnevnike pisatelia" F.M. Dostoevskogo. A breakthrough in science: development strategies, 78-83. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье поднимается проблема жанрового определения произведений малой прозы из «Дневника писателя» Ф.М. Достоевского. Анализируя эти небольшие зарисовки, объединенные одной тематикой и идеей и представляющие собой единое произведение, авторы статьи определяют их по жанру как триптих.

References

  1. 1. Достоевский Ф.М. Дневник писателя: в 2 т. Т. 1 / Ф.М. Достоевский. – М., 2006.
  2. 2. Достоевский Ф.М. Преступление и наказание / Ф.М. Достоевский. – Фрунзе, 1979.
  3. 3. Гоголь Н.В. Повести / Н.В. Гоголь. – М., 1979.
  4. 4. Энциклопедия символов / сост. В.М. Рошаль. – М., 2007.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.