Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Puti formirovaniia motivatsii ucheniia mladshikh shkol'nikov v usloviiakh realizatsii FGOS NOO

Proceeding
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Vlasenko N. V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
918
Published in:
eLibrary.ru
1 MKOU "Nikol'skaia SOSh imeni Geroia Sovetskogo Soiuza Koshmanova M.M."
For citation:
Vlasenko N. V. (2019). Puti formirovaniia motivatsii ucheniia mladshikh shkol'nikov v usloviiakh realizatsii FGOS NOO. Pedagogical experience: from theory to practice, 39-40. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Автор описывает роль мотивации в ходе учебного процесса, также выделяет требования к содержанию учебного материала, соблюдение которых обеспечит устойчивую мотивацию младших школьников.

References

  1. 1. Матюхина М.В. Мотивация учения младших школьников. – М., 1984. – 144 с.
  2. 2. Маркова А.К. Мотивация учения и её воспитание у школьников. – М., 1983. – 96 с.
  3. 3. Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника. – М., 1974. – 360 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.