Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Detskaia agressiia: prichiny i preduprezhdenie

Proceeding
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Rubashevskaia R. R. 1 , Anokhina N. P. 1 , Kovaleva I. V. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
1224
Published in:
eLibrary.ru
1 MDOU "TsRR - D/S 4 p. Maiskii Belgorodskogo raiona Belgorodskoi oblasti"
For citation:
Rubashevskaia R. R., Anokhina N. P., & Kovaleva I. V. (2019). Detskaia agressiia: prichiny i preduprezhdenie. Pedagogical experience: from theory to practice, 15-17. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена одной из актуальных проблем дошкольного образования на сегодняшний день – агрессивному поведению дошкольников, которое ведет к росту детской преступности и агрессивным формам поведения. Задача педагога и семьи – вовремя выявить проблему и предотвратить ее.

References

  1. 1. Корниенко А.А. Детская агрессия. Простые способы коррекции нежелательного поведения ребенка / А.А. Корниенко. – Екатеринбург: Рама Паблишинг, 2017. – 200 с.
  2. 2. Берковиц Л. Агрессия: причины, последствия и контроль / Л. Берковиц. – СПб.: Прайм-Еврознак, 2001. – 512 с.
  3. 3. Тарасенко А.В. Агрессия и пути ее предупреждения // Молодой ученый. – 2017. – №12. – С. 196–199.
  4. 4. Осипова А.А. Общая психокоррекция /А.А. Осипова. – М.: ТЦ Сфера, 2002. – 512 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.