Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Formirovanie dobrozhelatel'nykh otnoshenii sredi doshkol'nikov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Authors:
Plastun L. A. 1 , Daniliina O. A. 1 , Vasilev A. P. 2
Work direction:
Теория и методика дошкольного образования
Rating:
Article accesses:
1175
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU D/S 29 "Riabinushka"
2 MBI of PE "Center of technical creativity and vacational education"
For citation:
Plastun L. A., Daniliina O. A., & Vasilev A. P. (2019). Formirovanie dobrozhelatel'nykh otnoshenii sredi doshkol'nikov. Pedagogy and psychology: development prospects, 180-181. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье говорится о важности и методах формирования эмоционально-нравственного и доброжелательного воспитания дошкольников.

References

  1. 1. Бабаева Т.Н. Формирование доброжелательного отношения детей старшего дошкольного возраста к сверстникам в процессе общения. – 1973.
  2. 2. Галигузова Л.Н. Становление потребности детей в общении со взрослыми и сверстниками. – М., 2011.
  3. 3. Дубина Л. Развитие у детей коммуникативных способностей // Дошкольное воспитание. – 2009. – №10. – С. 26–36.
  4. 4. Павленко Т. Почему они конфликтуют? / Т. Павленко, А. Рузская // Дошкольное воспитание. – 2011. – №1. – С. 72–78.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.