Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Rol' pedagoga v sovremennom obshchestve

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Authors:
Zalieva D. V. 1 , Minasian K.A. 1
Scientific adviser:
Кузнецова И.Б.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1349
Published in:
eLibrary.ru
1 South-Russian Institute of Management (branch) of Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
For citation:
Zalieva D. V., & Minasian K. A. (2019). Rol' pedagoga v sovremennom obshchestve. Science, education, society: trends and prospects, 91-93. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрыты сущность и роль педагога, а также его значимость в современной системе образования и становлении ребенка.

References

  1. 1. Борытко Н.М. Педагог в пространствах современного воспитания / науч. ред. Н.К. Сергеев. – Волгоград: Перемена, 2001. – 214 с.
  2. 2. Введение в педагогическую деятельность: учеб. пособие / Л.К. Гребенкина, Н.А. Жокина, О.В. Еремкина. – Рязань, 2009. – 156 с.
  3. 3. Разина Н.А. Профессионально-личностное развитие педагога в условиях инновационной деятельности образовательного учреждения // Современные наукоемкие технологии. – 2008. – №1. – С. 48–51.
  4. 4. Сластенин В.А. Педагогика: Учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко [и др.]. – М.: Школа-Пресс, 1997. – 512 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.