Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Igroterapiia kak metod korrektsii agressii

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Teacher Council: Experience, Research, Recommendations»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Teacher Council: Experience, Research, Recommendations»
Author:
Kliuchnikova I. F. 1
Work direction:
Психологические аспекты педагогической деятельности
Rating:
Article accesses:
885
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
For citation:
Kliuchnikova I. F. (2020). Igroterapiia kak metod korrektsii agressii. Teacher Council: Experience, Research, Recommendations, 20-23. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассмотрены преимущества использования игротерапии в процессе коррекции агрессивного поведения. Автором представлены коррекционные методики, характеризированы функции игры.

References

  1. 1. Дубровина И.В. Психокоррекционная и развивающая работа с детьми: учеб. пособие / И.В. Дубровина, А.Д. Андреева, Е.Е. Данилова [и др.]; под ред. И.В. Дубровиной. – М.: Академия, 1998. – 160 с.
  2. 2. Захаров А.И. Как предупредить отклонение в поведении ребенка. – М.: Педагогика, 1996. – 294 с.
  3. 3. Эльконин Д.Б. Психология игры. – М.: Просвещение, 1978. – 294 с.
  4. 4. Савина Л.Ю. Коррекция агрессивного поведения у дошкольников с помощью технологии игротерапии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://works.doklad.ru/view/rRKPbRp5aEI/all.html (дата обращения: 25.02.2020).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.