Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Homo totus – a Phenomenon of Modern Social and Educational Anthropology

Proceeding
DOI: 10.21661/r-530766
Open Access
International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Authors:
Chistiakov V. V. 1 , Bezukh K. E. 1
Work direction:
Биологические науки
Rating:
Article accesses:
1827
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Yaroslavl State Pedagogical University named after K.D. Ushinsky"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются философские, методологические и научные подходы к изучению человека в контексте социальной и педагогической антропологии. Делается акцент на важность исследований феномена человека, человека целостного, находящегося в единстве с Природой и Космосом.

References

  1. 1. Колесов Д.В. Антрополого-методологические основы педагогики: монография [Текст] / Д. В. Колесов. – Ярославль: Изд-во ЯГПУ им. К. Д. Ушинского, 1999. – С. 4.
  2. 2. Чистяков В.В. Основы педагогической и социальной антропологии: учебное пособие для студентов педагогических и гуманитарных вузов [Текст] / В.В. Чистяков, К.Е. Безух. – Ярославль: Полиграфический центр ЦМИК, 2012. – С. 11.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.