Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Developing Ecological Culture in Students of Primary Schools in Russia and Spain

Proceeding
DOI: 10.21661/r-551685
Open Access
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Authors:
Mumrikova L. 1 , Kopylova A.V. 1
Work direction:
Педагогика общеобразовательной школы
Rating:
Article accesses:
1146
Published in:
eLibrary.ru
1 NEI of HE "Saint Tikhon's Orthodox Humanitarian University"
For citation:
Mumrikova L. I., & Kopylova A. V. (2020). Developing Ecological Culture in Students of Primary Schools in Russia and Spain. Pedagogical experience: from theory to practice, 84-92. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-551685

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье анализируются особенности формирования экологической культуры младших школьников в образовательных учреждениях России и Испании. Авторами сопоставляются учебные программы, формы, методы обучения; делаются выводы о наиболее удачном их использовании в учебном процессе.

References

  1. 1. Плешаков А.А. Окружающий мир. Примерные рабочие программы. Предметная линия учебников системы «Школа России». 1 – 4 классы: учеб. пособие для общеобразоват. организаций / А.А. Плешаков. – 3-е изд., дораб. – М.: Просвещение, 2019. – 214 с.
  2. 2. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://fgos.ru (дата обращения: 20.07.2020).
  3. 3. Center for Education Quality Assessment, Institute for Strategy of Education Development, Russian Academy of Sciences (2016a) Osnovnye rezultaty mezhdunarodnogo issledovaniya PISA‑2015 [Key Findings from PISA 2015]. Available at: www.centeroko.ru
  4. 4. Chetcutia, D. A., & Kiokob, B (2012). Girls’ Attitudes towards science. International Journal of Science Education, 34 (10), 1571–1589.
  5. 5. Chin-Tsan, W., & Kai-Ying, W. (2015). Investigation of the cognition and attitude of junior high school students on energy resources: the case of kai-syuan junior high school, I-Lan. International Journal of Information and Education Technology, 5 (12), 924–930.
  6. 6. De Juan, J., Pérez-Cañaveras, R. M., Segovia, Y., Girela, J. L., Martínez-Ruiz, N., Romero-Rameta, A., & Vizcaya-Moreno, M. (2016). Student perceptions of the cell biology laboratory learning environment in four undergraduate science courses in Spain. Learning Environments Research, 19 (1), 87–106.
  7. 7. Fernández, R. (2014). Incorporación de simulaciones en el laboratorio de química general: influencia en el dominio afectivo del aprendizaje [Simulations in chemistry laboratory: influence in the affective learning domain]. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales, 28, 197–219.
  8. 8. González, A., & Paoloni, P.-V. (2015). Implicación y rendimiento en Física: el papel de las estrategias docentes en el aula, y el interés personal y situacional del alumnado [Engagement and performance in physics: the role of teaching strategies in the classroom, and students’ personal and situational interest]. Revista de Psicodidáctica, 20 (1), 25–45.
  9. 9. Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación (2013). PISA 2012. Programa para la evaluación internacional de los alumnos. Informe español (volumen I) [Program for International Student Assessment. Spanish report (volume I)]. Madrid: Ministerio de Educación.
  10. 10. Klug, J., Krause, N., Schober, B., Finsterwald, M., & Spiel, C. (2014). How do teachers promote their students’ lifelong learning in class? Development and first application of the LLL Interview. Teaching and Teacher Education, 37, 119–129.
  11. 11. López, M., & Alsina, A. (2015). La influencia del método de enseñanza en la adquisición en educación infantil [The influence of teaching methods on the acquisition in early childhood education]. Edma 0–6: Educación, 4 (1), 1–10.
  12. 12. Vázquez, A., & Manassero, M. A. (2008). El declive de las actitudes hacia la ciencia de los estudiantes: un indicador inquietante para la educación científica [The decline of students’ attitudes toward science: A disturbing indicator for science education]. Revista Eureka Enseñanza y Divulgación de Ciencias, 5 (3), 274–292.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.