Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Nestandartnye formy raboty na urokakh literatury

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice»
Author:
Ershova N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
799
Published in:
eLibrary.ru
1 OGAOU "Gubkinskaia SOSh s UIOP"
For citation:
Ershova N. V. (2020). Nestandartnye formy raboty na urokakh literatury. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 47-49. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье раскрывается основная проблема, как вызвать у учащихся интерес к учёбе, заставить их мыслить, рассуждать, доказывать.

References

  1. 1. Амфилохиева М.В. Традиции и инновации в преподавании литературы. – СПб.: Паритет, 2003.
  2. 2. Мухина И.А. Мастерские по литературе: интеграция инновационного и традиционного опыта. Книга для учителя / И.А. Мухина, Т.Я. Еремина. – СПб., 2002.
  3. 3. Окунев А.А. Как учить не уча. – СПб.: Питер Пресс, 1996.
  4. 4. Окунев А.А. Урок? Мастерская? Или... – СПб.: Питер Пресс, 2001.
  5. 5. Якиманская И.С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе.
  6. 6. Меерович М. Технология творческого мышления / М. Меерович, Л. Шрагина. – М.: Альпина, 2008.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.