Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Igry dlia razvitiia melkoi motoriki detei rannego vozrasta

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Dolzhenko N. V. 1 , Nesmashneva N. I. 1 , Naumova M. V. 1
Work direction:
Воспитание как приоритетная задача современного образования
Rating:
Article accesses:
1166
Published in:
eLibrary.ru
1 MBDOU "D/S s. Kupino"
For citation:
Dolzhenko N. V., Nesmashneva N. I., & Naumova M. V. (2020). Igry dlia razvitiia melkoi motoriki detei rannego vozrasta. Educational environment today: development strategy, 173-174. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается проблема развития мелкой моторики детей раннего дошкольного возраста. Определяется взаимосвязь моторики рук и пальцев с развитием речи и мышлением ребенка. Статья предназначена для педагогов дошкольных учреждений, а также для родителей.

References

  1. 1. Агапова И. Игры с пальчиками для развития речи / И. Агапова, М. Давыдова. – М.: ООО ИКТЦ Лада, 2011. –200 с.
  2. 2. Тимофеева Е.Ю. Пальчиковые шаги / Е.Ю. Тимофеева, Е.И. Чернова. – СПб.: Корона, 2007.
  3. 3. Янушко Е.А. Развитие мелкой моторики у детей раннего возраста. 1–3 года: методическое пособие / Янушко Е.А. – М.: Владос, 2019.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.