Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Adaptatsiia pervoklassnikov

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Nikulina N. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1046
Published in:
eLibrary.ru
1 SFEI of HE "V.A. Bosikov Republic of Sakha (Yakutia) Higher Music School"
For citation:
Nikulina N. V. (2020). Adaptatsiia pervoklassnikov. Science, education, society: trends and prospects, 115-116. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье раскрыты пути адаптации первоклассников к школьному образованию. Эффективность адаптации зависит от учителя и от стиля общения с учениками.

References

  1. 1. Амонашвили Ш.А. Здравствуйте дети! / Ш.А. Амонашвили. – М.: Изд-во Амрита-Русь, 2017. – с. 48.
  2. 2. Безруких М. Почему учиться трудно? / М. Безруких, С. Ефимова, Б. Круглов. – М., 2008. – с. 132.
  3. 3. Дмитриев А.С.  Индивидуальный подход к школьникам, отстающим в учебе или имеющим отклонения в поведении / А.С. Дмитриев // Начальная школа. – 2016. – №8. – с. 48–51.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.