Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Razvitie empatii u mladshikh shkol'nikov

Proceeding
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Education and science in the modern context»
Authors:
Kozlova T.L. 1 , Isliamova E.E. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
942
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Mnogoprofil'naia shkola 181" Sovetskogo raiona g. Kazani
For citation:
Kozlova T. L., & Isliamova E. E. (2020). Razvitie empatii u mladshikh shkol'nikov. Education and science in the modern context, 55-58. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье охарактеризованы особенности и методические основы развития эмпатии у детей младшего школьного возраста посредством сказок.

References

  1. 1. Василюк Ф.Е. Психoлoгия переживания / Ф.Е. Василюк. – М.: Академия, 2011. – 200 с.
  2. 2. Савинова Т.В. Развитие эмпатии младших школьников средствами сказкотерапии / Т.В. Савинова, Е.В. Кошкина // 54-е Евсевьевские чтения: материалы международной научно-практической конференции. – Саранск, 2019. – С. 93–97 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://elibrary.ru/item.asp?id=35598328
  3. 3. Шнайдер М.И. Эмпатия как форма отражения другого человека / М.И. Шнайдер // Гуманизация образования. – 2016 – №2. – С.60–64 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/empatiya-kak-forma-otrazheniya-drugogo-cheloveka/viewer

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.